• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
Previous Next
free templates joomla

četrtek, 19.10.2017

Pozdarvljeni, ta teden bo v zabojčku:

- krompir, korenje, čebula,

- paprika, rdeča pesa, koleraba,

- gomoljna zelena, ohrovt,

- radič in endivija.

Hvala in lepo pozdarvljeni,

Ekološka kmetija Radikon

 

 

 

 

 

Vključen v podukrep 6.1.

Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete

Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje

ŠPARGLJI

O šparglju

Špargelj izvira iz Male in Vzhodne Azije, od koder se je prek Sredozemlja razširil v posamezne dele sveta. Šparglje so gojili že Egipčani, Grki pa so jih uporabljali bolj v medicini. Na Kitajskem so ga že 3000 let pred našim štetjem uporabljali za zdravljenje kašlja in tumorja, ki ga še danes imenujejo »voda v ustih«, v starem Egiptu pa jetrnih bolezni.

Po padcu imperija so gojene vrste preživele v Egiptu, Španiji in Siriji, prevzeli so jih Arabci in vrnili v Evropo v srednjem veku. Grški mit govori o šparglju, kot o sadežu ovnovega roga, ki je vtaknjen v zemljo, zato je bilo mnogo šal na račun špargljev in prevaranih mož, ki naj bi nosili rogove.

Razširjeni so v zahodni Evropi (Francija, Belgija, Italija, Nemčija, Avstrija) in ZDA. V Nemčiji so špargelj prvič posadili leta 1567 v Štutgartskem parku.

Dandanes cenjeno lilijevko pridelujejo skoraj povsod po Evropi, glede na povprečno temperaturo pa dozoreva od dežele do dežele različno. V južni Evropi začnejo s pobiranjem ob koncu marca, bolj proti severu pa morajo nanj čakati do maja.


Zdravilnost špargljev

Špargelj velja za kralja zelenjave, saj ima od vse zelenjave največ zdravilnih učinkovin.

Šparglji so nizko kalorični in bogati z vlakninami, saj vsebujejo le 73 kJ ali 17,6 kcal energije. Šparglji vsebujejo veliko vitaminov (A, B1, B2, C), veliko mineralov (kalcij, kalij, fosfor, magnezij, mangan, žveplo, arzen), malo ogljikovih hidratov 2,9 g, beljakovin 1,9 g, maščob 0,1 g, vlaknin 0,8 g, vode 93 g. Poleg tega vsebujejo še eterična olja, aspargin, nikotinsko kislino, jantarno in asparginsko kislino, tirozin, glikozide, arginin, holin, saponine, flavonoide. V posušenem šparglju je 16,2% beljakovin in 15,4% olj.

Špargelj vsebuje malo energije, zato je primerna dietna hrana za sladkorne bolnike. Špargljevo kuro pa priporočajo tudi za hujšanje. Je odličen diuretik, saj spodbuja izločanje seča in delovanje ledvic. Učinkuje kot blago odvajalno sredstvo, lajša prebavo, zbuja tek, zato ga priporočamo nedohranjenim ljudem in prebolevnikom

Aspargin je snov, ki je sestavina za obnavljanje telesnih celic, zato pospešuje tudi nastajanje vezivnega tkiva. Priporočajo ga pri slabokrvnosti, revmi, kroničnem bronhitisu, kožnih izpuščajih, vodenici in vročičnih obolenjih. Pomaga pri umski in telesni utrujenosti ter pomanjkanju mineralov.

Antioksidanti (glutation), ki jih vsebujejo šparglji, zavirajo bolezni srca, raka, bronhitisa, visokega krvnega tlaka, sladkorne bolezni tipa II, angine pektoris, ateroskleroze, kopičenja vode v tkivu, motenj prekrvavitve, kožnih izpuščajev, srčnega infarkta, sivo očesno mreno, parkinsonovo bolezen ter tudi proces staranja. Špargelj s svojim vitaminom K pospešuje celjenje ran, zato je priporočljiv ljudem z osteoporozo.

Spletna stran uporablja piškotke, ki omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo. Piškotki, ki so nujni za delovanje spletne strani, so se naložili. Če želite izvedeti več o piškotkih, ki jih uporabljamo poglejte Pogoji uporabe.

Strinjam se, da se piškotki naložijo

EU Piškotki Direktiva Plugin Informacije